Spinder Tour

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Spinder Tour op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Ron E-bike 17-06-2021

Spinder Tour

Ik heb deze Spinder Tour 2e hands gekocht
Wij hebben twee electrische fietsen.
Het gewicht van de drager is heel goed. Met het grote handvat makkelijk te dragen.
Het bevestigen is perfect al vind ik de speling in het "lock" wel iets te veel.
(Ijzeren sluitplaat valt in een richel).
Wat mij erg tegen valt zijn de iele (verstelbare) draagstangen waar de fiets op staat. Bij bochten of drempels bewegen de (zware E-bikes zonder accu) behoorlijk heen en weer.
Vooral in de auto spiegels een eng gezicht.
Mijn indruk van deze drager:
Perfect voor niet electrische fietsen.
Blijf ruim onder de 25 kg per fiets.

Pluspunten

• Gewicht
  • Bevestiging

Minpunten

• Max gewicht fietsen
  • Slappe draagarmen

J.H. 01-08-2020

Spinder Urban

Geschreven voor: Spinder Tour

De fiets is al 2x van de fietsdrager gevallen, de e-bikes staan er niet stevig op, de wielklemmetjes braken meteen al af en ik kon het nergens laten repareren.
De winkel waar ik het product kocht wilde er niets aan doen.
Ik wil deze fietsdrager niet meer gebruiken.

Pluspunten

• geen vertrouwen in het artikel

Minpunten

• geen vertrouwen in dit artikel
  • bandenriempjes braken meteen al af

Winkr 14-07-2020

Fietsdrager

Geschreven voor: Spinder Tour

Op zich is deze fietsdrager makkelijk te bevestigen
Maar na verloop van tijd heb ik de volgende opmerkingen.
Bij vaker gebruik van elektrische fiets buigen de stangetjes iets door , ook wiebelt de fiets heen en weer bij drempels of stoep.
Voor mij mogen de draag stangen stabieler worden uitgevoerd.
Heb al meerdere malen de wiel bandjes moeten vervangen gingen stuk, men kan deze via internet bestellen.
Ook raakt de pendaal arm de het staande profiel van de fietsendrager.
Voor lichte fietsen is deze prima.

Pluspunten

• Klein compoact
  • Kantelbaar

Minpunten

• Dunne stangetjes
  • Fiets wiebelt

ed 29-04-2016

al vier jaar blij met de spinder

Geschreven voor: Spinder Tour

Destijds direct gekocht bij de aanschaf van de nieuwe Toyota (2012) met het oog op de komst van de e-bikes. Deze Spinder zet je niet zo maar even op de haak. Met de draaislinger gaat het vastzetten goed. Ik heb er een oprijgoot bij. Desondanks is assistentie van de vrouw nodig om de fiets netjes in de gootjes te plaatsen. Met de verticale klembevestiging en de riempjes om de wielen staan beide fietsen windvast op de drager. In de vorige review is sprake van scheefstand. Als je de drager op de haak zet, moet je even op afstand kijken of hij horizontaal zit. Zo ja, dan pas vastdraaien. Hoewel de fietsen goed vaststaan, en los van elkaar, doe ik er toch nog een spanner om. Kantelen kan, maar heb ik na een poging nooit meer geprobeerd. De nadelen zijn vele keren groter dan het voordeel. Al met al een solide drager waarvoor je wel een passende plek in de schuur of garage moet vinden.

1983jeroen 19-04-2015
Geschreven voor: Spinder Tour

Ik heb deze drager gekocht ter vervanging van mijn Thule Euroway G2 921. Dat was ook geen slechte drager, maar de afstand tussen de fietsen is daarbij wel erg minimaal. Doordat vooral de voorwielen niet echt stevig staan in dat model raakten de fietsen elkaar tijdens het rijden met de nodige beschadigingen tot gevolg.
Deze Spinder heeft 6cm extra ruimte tussen de fietsen.

De drager wordt grotendeels voorgemonteerd geleverd. Alleen de lichten en de framehouder moeten nog gemonteerd worden wat beide zonder kennis of gereedschap kan.
De drager is afsluitbaar op de kogel en de fietsklemmen hebben ook een slot. Helaas niet dezelfde sleutel voor het slot op de kogel en de framehouders.
De drager heeft standaard een 13 polige Jaeger stekker, maar er wordt een verloop naar 7 polig meegeleverd. Zelfs een trekhaakdop zat in de doos.

De drager is met een makkelijke handeling vast op de kogel te monteren. Ik vind dat daarbij weinig kracht nodig is. Het enige jammere is dat de drager heel iets scheef zit op de kogel (hangt iets naar links). Niet erg natuurlijk, maar ik stoor mij nu eenmaal aan dat soort "foutjes". Toevallig stond ik net naast 2 auto's met dragers met dezelfde koppeling. Ook die zaten scheef in dezelfde richting als de mijne.
De afwerking van de drager is goed, maar kan in de verste verte niet tippen aan die van de oude Thule. Maar de fiets staat goed vast en de frameklem is voorzien van dik rubber, dus de fiets is goed beschermd.
De drager is kantelbaar met de fietsen er op. De ontgrendeling hiervan gaat lastig los en als je niet uitkijkt krijg je de fiets in je gezicht. Dat kan beter. Ook scharniert hij erg ver waardoor de drager al snel de grond raakt. Boven een stoep is de kantelfunctie niet bruikbaar.

Nu het belangrijkste. Het rijden;
Tijdens het rijden staan de fietsen mooi stabiel. In bochten hellen ze wel wat over, maar het ziet er stevig uit. Voor de test ben ik met 1 fiets er op net even harder over drempels gegaan dan normaal. De drager geeft geen krimp. Ook op de snelweg bij hoge snelheden (tot 150 getest) blijft het mooi rustig.

Ik heb nog niet met 2 fietsen gereden, maar wel stilstaand geprobeerd. De onderlinge afstand lijkt mij ruim voldoende om beschadigingen te voorkomen. De wielen staat stabiel genoeg om niet tegen de andere fiets aan te kunnen rammelen tijdens het rijden, zo lijkt het.

Ondanks de kleine puntjes van kritiek ben ik voorlopig tevreden met de aankoop en kan hem wel aanbevelen.

harryugc 09-07-2013
Geschreven voor: Spinder Tour

Makkelijk te plaatsen fietsdrager,in gebruik met 2 E-Bikes waar we de accu's uithalen als ze op transport gaan, dit inverband met de kogeldruk van de trekhaak(50kg),de drager weegt zelf maar 11kg en met onze E-bike's erop komen we precies aan de 50kg.Hopen nog lang plezier van deze drager te hebben.

peetvanleeeuewn 09-01-2014

Hallo Harryugs ,
Wat is het gewicht van de elektriche fietsen.
Mijn fietsen ( Sparta) zijn 23 kilo zonder accu
Ik mag op de trekhaak 55 kg druk hebben maar welk fietsdrager ik ook koop ik kom altijd over de 55 kg.
Groeten Peter

Roelof65 13-09-2012
Geschreven voor: Spinder Tour

Een fijne fietsendrager je zet de drager op de trekhaak en dan duw je hem naar beneden en hij zit vast, het los halen gaat net zo gemakkelijk.Ook een elektrische fiets kun je er gemakkelijk opzetten door dat je de fietsendrager heel gemakkelijk naar beneden kunt laten zakken dan zet je de fiets er op en je kan hem dan zo weer omhoog zetten en hij klikt weer vast.Ook het gewicht valt erg mee hij weegt maar 11 kg.Ik vind dit een topper.